Jag hoppar över kanten.


Jag tog det stora steget. Jag hoppar över kanten och avslutar min anställning den 30 mars 2011 hos Iittala / Fiskars. Jag satte klockan (till vänster i menyn här på bloggen) för att kunna se konkret hur tiden rinner undan.

Visst är det med blandade känslor som jag slutar på företaget, går från ett jobb jag trivs med. De 11 år jag jobbat har jag jobbat med sälj, marknad, merch, mässor, utställningar och nu senast webb, sociala medier och bildbanker. En variation av arbetsuppgifter som alla varit inspirerande och utmanande och hela tiden foten i färg, inspiration och form.

Men nu måste jag satsa på mig själv, ta utmaningarna under egna vingar och se vart det bär.

Något inom färg, form, trend, inredning, inspiration, webb m.m. blir det iallafall. Ev i en kombination med de utbildningar jag, bland annat har i botten inom kundpsykologi och försäljningsteknik. Jag vet ju vilken kompetens jag har och det är dags att utmana mig själv. Det gäller bara att hitta rätt väg från början.

Spännande är det. Nervöst är det. Men också otroligt roligt och häftigt. Taggad? Ja absolut.

Bild: yala

Kommentarer

Åh, tänkte åh en skärmflygare, men så lurad jag blev:)

Skärmflygare hoppar ju inte utan springer mer. Å ja du verkar ju ha farten uppe redan så det går nog bra över kanten!
Det är grymt modigt av dig, lycka till säger jag bara!
Anna sa…
Det låter jättespännande! Lycka till!
Wow vad spännande och modigt :)
Stort lycka till, det kommer att gå jättebra!
Kram Vanja!
Lycka till!!
Jag hörde någonstans att man bör byta jobb vart sjunde år. (för att slippa bli bitter? eller för att hjärnan inte ska brytas ner i förtid?)
Det kommer gå superbra för dig Henrick! Stort lycka till!!!

Sofie
Det kommer att gå KANONBRA för dig! Modigt & spännande av dig att gå vidare! Önskar att jag också vågade! STORT LYCKA TILL & jag hoppas att vi får följa dig vad som händer här på bloggen! KRAM!
Helt rätt!
Glöm inte att alltid gå efter din magkänsla så kan det inte gå fel.
Det är den" som tänker rätt och inte hjärnan som man många ggr tror och gör fel.
Stort lycka till ;)
Dufvans inredning & design
( själv ska jag kasta mig ut nu efter att haft butiken ett år satsa på England, ska bli en utmaning )
Sofia sa…
Stort grattis! Kanonspännande och roligt:-) Gjorde samma sak för 2år sen o har inte ångrat mig en sekund.Allt man vill, kan man...
Ylva sa…
grattis o lycka till!
hälsningar
en som hoppat :)
Blomgrens sa…
Lycka till!
Från en som också kommer hoppa ;-)
/eva
Stort lycka till Henrick! Vad spännande.
tina sa…
Lycka till!!! Spännande=)

tina
tina sa…
Lycka till!!! Spännande=)

tina
Välkommen till andra sidan av kanten Henrick! Jag är öppen för alla typer av samarbeten det vet du va? KRRRAAAM
Modigt... stort lycka till, Henrick! Det kommer du klara galant, vi får väl följa dig här på bloggen, hoppas jag!