Att bo i en fågelholk i Göteborg


På Första långgatan i Göteborg ligger ett hus som jag alltid blir så glad utav när jag ser.

Många som traskar förbi där har inte lagt märke till de två "fågelholkarna" som sitter på taket utav huset.


Ett runt fönster som symboliserar hålet i holken och givetvis en pinne att sitta på. Jag fullkomligt älskar att se byggnader som detta. Lekfullt och annorlunda. Vet du något om dessa? Dela gärna med dig.

I kommentarfältet har "Jerpa" lagt in två länkat till lägenheterna som är studentboende, kanonbra med er som vet och hittar information. Tack Jerpa!


Visst är det kul? Så nästa gång du är vid Järntorget i Göteborg, kolla uppåt på Förstalånggatan.

Bilder: Henrick Eriksson

Kommentarer

Jerpa sa…
Hittade bland annat det här:

Göteborgs roligaste studentlägenheter;
http://wwwdev.sgsstudentbostader.se/item.aspx?id=370

http://www.nyhetskanalen.se/1.497474/2008/06/11/2002_forsta_langgatan

Ja jag vet att klockan är mycket o att jag har lite att göra, men du frågade ju ;)
Bull farmor sa…
Va kul, där skulle jag vilja bo en natt....men jag kanske skulle få svindel, jag som är så höjdrädd!!!
Åh dem där tänker jag också alltid på när jag går förbi där. Ser så himla roligt ut :) Må gott. Kram Emelie