TÄVLA & VINN nyhet från Höganäskeramik.

TÄVLINGEN AVSLUTAD

Nu kan ni vara med och tävla igen! Denna gången är det Höganäskeramik´s nya färg "syrén" som kommer ut i butik denna vecka.


Färgen är en Limited Edition och komma bara finnas perioden v 12- v 40. Ett perfekt tillfälle att matcha upp i sitt kök med hemma, för att få en fräsch sommarkänsla till frukost, lunch och middag.


För att kolla in förra inlägget om denna nyhet, kan ni komma direkt till inlägget här.

För att deltaga behöver ni svara på 2 frågor. Som vanligt kan ni länka upp till tävlingen och där igenom öka era vinstchanser, alternativt skicka tips om tävlingen till 4 vänner. Tävlingen pågår från måndagen 22/3- söndag 28/3. Ev vinstskattt betalas av vinnaren.

Svaret kan ni lämna här nedan i kommenteringsfältet, alternativt skicka ditt svar till moltaz@hotmail.com. Skriv också om du länkar upp eller skickar tips om tävlingen till dina vänner. Skicka då en kopia till mig på ovanstående adress.



1. Vem har formgivit muggen Flora ?

2. Vilken färg skulle du vilja se i nästa Limited Edition?


LYCKA TILL!

Kommentarer

idan sa…
M Barolo har formgivit muggen flora.

Jag skulle vilja se en roströd färg som nästa Limited edition.
Anonym sa…
Formgivet av M Barolo. Önskar en limegrön färg nästa gång!! Eva
Anonym sa…
Formgivet av M Barolo. Önskar en limegrön färg nästa gång!! Eva
Annelie sa…
Hej,

M Barolo är namnet bakom "Flora". Jag skulle önska en gul färg som piggar upp och som skulle passa perfekt till påsken men även sommaren.
Kirsebær sa…
1. Formgiveren av muggen Flora heter Margot Barolo.

2. Jeg vil gjerne se turkis som neste farge på Limited Edition.

:o)
Monki sa…
1. Margot Barolo har formgivit muggen Flora.

2. Jag skulle kunna tänka mig plommonlila i nästa Limited Edition.

Jag länkar till tävlingen.
Men guuuuuuud vilken Jannice färg!!!!

:)

Svar är:
1. Margot Barolo
2. Jag skulle vilja se en ritigt krispig rosa ;)

Kram på dig
Jannice
simplicity sa…
Men guuuuuuud vilken Jannice färg!!!!

:)

Svar är:
1. Margot Barolo
2. Jag skulle vilja se en ritigt krispig rosa ;)

Kram på dig
Jannice
simplicity sa…
Det som skulle stå i förra inlägget.. jag gör ett inlägg om det på min blogg i veckan och länkar till dig o Höganäs... :)

kram igen

Jannice
Anonym sa…
1.M Barolo
2.något i svart!
Millan sa…
1. M Barolo
2. Jag skulle vilja ha nästa serie i en härligt mörkrosa, nästan på gränsen mot vinrött, nyans. Tänk att krypa upp i soffhörnan med en sån kopp!
Vilken underbar färg!

1. Margot Barolo är formgivaren.
2. Jag skulle vilja se en ljusgrön nyans som nästa limited edition färg.
Michaela sa…
1. Formgivarens namn är Margot Barolo
2. Jag skulle önska en turkos-havsblå färg nästa gång.
-ME- sa…
1. Formgivaren är Margot Barolo.
2. Det beror på när den kommer ut! Är det till nästa vår så en blek citrongul eller möjligen ljust tuggumirosa. Är det redan till hösten så vore det lite uppkäftigt med en varmt orange och om det är till vintern så en ljust ljust grå med pärlemolyster.

Jag länkar på min blogg!
Unknown sa…
1. Flora har formgivits av Margot Barolo.

2. Är man lilafreak så är man; jag skulle gärna se nästa utgåva i en djupt purpurlila ton. Mums!

Jag saknar blogg men har tipsat vänner och skickat kopia till dig.
Muggen är formgiven av M. Barolo

Jag skulle vilja se färgen ljus rosa eller turkos till nästa Limited Edition.

Länkar i min blogg.

Hoppas på tur! :)
Anonym sa…
Vill haaa!;)

1. Formgivaren är Margot Barolo.
2. En aprikos färg vore både ovanligt och läckert!

Kram Suz
Julie sa…
Hej :-)

1. M Barolo står bakom "Flora"
2. Jag skulle vilja se en special edition i ROSA <3

Mvh
Julie
Linda sa…
1. Margot Barolo heter formgivaren.
2. Jag skulle vilja se en riktig 50-tals grön/turkos färg, gärna lite mörkare med brunskiftande kanter. och gärna i höst!
Desse sa…
"Flora" är formgiven av Margot Barolo, och jag skulle bli glad av att se nästa Limited edition i en mörk röd nyans, lite mera mot det roströda hållet:)
Anne sa…
M Barolo. Jag skulle vilja se en riktigt snygg petrolgrön, kanske till hösten?
Emina sa…
Svar till frågorna:
1. Formgivaren heter Margo Barolo
2. Jag skulle vilja se färgen peach (http://corian.se/Corian/sv_SE/assets/images/colours/colours_big/peach.jpg) i nästa Limited Edition.

Jag länkar via min twitter http://twitter.com/IchbinEmina
Gabbies sa…
Åhhhh tro mig du skulle göra mig så väldigt lycklig om jag vann!!!

1. Flora är formgiven av Margot Barolo

2. Hmm vad svårt.. Men om nästa edition vore mot gösten skulle jag vilja se en mörkt mörkröd murrig nyans.

Länkar: http://coolatavlingar.blogg.se/2010/march/hoganaskeramik.html

Jag håller tummarna så väldigt hårt nu!!!
Unknown sa…
1. Margot Barolo är formgivaren.
2. Jag skulle verkligen verkligen vilja se lindblomsgrön som nästa limited edition färg.
Frida H sa…
1. Margot Barolo har formgivit Flora.
2. Jag skulle vilja se färgen korall på nästa limited edition, då den passar bra till de färger som redan existerar så att blanda inte blir ett problem!

Jag har länkat till din tävling nu också!
chanette sa…
1.Margot Barolo

2. pastel turkos

http://darkbarbie.blogg.se/2010/march/vinn-fran-hoganas-28-mars.html

hade varit kanon att vinna detta och ha i mitt nya kök i min nya lya.. ljuvligt
Olivia sa…
Hej!
Hela mitt kök går i grått och lila så det här hade passat prefekt hos mig!

Formgivaren heter Margot Barolo.

Jag hade gärna sett en mörkare lila i nästa limited edition.
Det finns ju redan en plommonlila i sortimentet men det är glansig.
En liknande färg fast matt hade gjort sig bra ihop med det syrenlila.

Jag har länkat i högerspalten på min blogg.
http://oliviajohansson.blogspot.com
Jag är gärna med och tävlar, jag har tipsat här

http://molnboanna.blogg.se/2010/march/keramik.html

info@annakarlsson.se

Svar: Margot Barolo

Jag skulle gärna vilja se en "mosade blåbär i mjölk" färg nästa gång :-)
1. Margot Barolo
2. Hallonröd/-rosa!
Anonym sa…
Jag är gärna med och tävlar!

M Barolo har formgivit muggen flora.

Jag skulle vilja se rosa!


http://gratistokig.blogg.se
linda sa…
Åh vilkem underbar tävling, vill absolut vara med
1. Formgivet av M Barolo
2. jag är svag för liime färger så en härlig lime färg vore toppen

Länkar här
http://familjengranberg.blogg.se/2010/march/vinn-hoganas-keramik.html

Kram Linda
Maddis sa…
Länk till min blogg
http://miixs.bloggplatsen.se/2010/03/24/2733381-hoganas-keramik/

1.) Margot Barolo

2.) Jag skulle vilja se havsblå (blågrönt)

Jätte häftig tävling =)
Ha en underbar dag
Mvh. Madeleine
magnabus sa…
Svar är:
1. Margot Barolo
2. Jag skulle vilja se en varm grå ton på Floramuggarna i höst!
Anonym sa…
Formgivaren är Margot Barolo
I nästa limited edition skulle jag vilja se färgen vinrött, riktigt djupt mörkt vinrött!

Har mejlat 4 vänner och dej med tips om tävlingen :)

Mvh/ Johanna Ö
hatti_fnatti@hotmail.com
Pernilla sa…
1. Margot Barolo
2. Jag tycker det skulle vara kul med rosa!

Jag har länkat här: http://pernillastavlingsblogg.blogspot.com/2010/03/hoganaskeramik-283.html
Anonym sa…
Hej!

1. Formgivaren heter Margot Barolo

2. Jag tycker nästa färg skulle vara en lindblomsgrön färg.

~Kram~

solig2@gmail.com
Amanda sa…
Vi vill vara med och tävla. ^^

Har länkat här:
http://creyla.blogg.se/tavlingar/2010/march/tavling-hoganas-keramik.html

1. Formgivaren heter Margot Barolo

2. Jag älskar körsbärsblommor så jag får önska en sådan färg till nästa Limited Edition. Somrigt och fräsht!

Hoppas på tur!
creyla@live.se
Fröken Eko sa…
Hejsan!

Jag vill gärna vara med i din tävling!
Svaret på första frågan är: Margot Barolo. Svaret på den andra frågan blir nog då ljusgult. Det är en färg som man inte alltför ofta ser på keramik och jag tror den skulle ta sig bra på Höganäs- produkter.

I högra sidospalten på min blogg så lägger jag in en bildlänk, till din tävling, som jag låter vara uppe t.o.m. sista tävlingsdan.

Häls. F
Nanna sa…
Jag vill gärna vara med!
Svar 1: Margot Barolo
Svar 2: Turkos

nannaeatlive.se
Martin sa…
Jag med! :)

Svar 1: Margot Barolo
Svar 2: Jag skulle vilja se en granitgrå, en mörk grå som ger känslan av järn, tung sten och smide. Tror att det skulle vara härligt med den enkla formen och det framträdande materialet. Fint att kombinera med vitt porslin för kontrast.

hedstrom_martin@hotmail.com
Anonym sa…
1. Margot Barolo har formgivit Flora.

2. En mörkt auberginelila hade varit fantastiskat läckert, snygg att kombinera med färger som redan finns; grå, svart, vit och ljus turkos.

emelmos@bredband.net
Anonym sa…
Margot Barolo har formgivit Flora.

Höganäs har redan gjort en rad olika färger på sitt porslin. Men en rosa som limited edition skulle passa bra då det kanske inte är något den stora massan vill ha i skåpet men en hel del skulle vilja ha som accentfärger på porslinshyllan.

emma@jahrl.com
Lena sa…
1)Formgivaren av Flora heter Margot Baroli
2)Jag önskar den i gräddgult som nästa färg
Ylva sa…
Är hemskt gärna med :)
Rätt svar är: M Barolo.

Och jag skulle önska mig en krispigt isblå nyans :)

choklad@gmail.com
Annika sa…
M Barolo är svaret på fråga 1!
På fråga 2 skulle jag svara en svagt ljusblå färg... det skulle vara mysigt till sommarkvällarna!

Har tipsat om tävlingen här:
http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlingsblogg/2010/march/hoganas-keramik.html

/familjenpettersson@hotmail.se
kristinh sa…
Hej!
Svaret på första frågan är M Barolo. Den färg som jag skulle vilja se på nästa limited edition är en grå/blå nyans.
/Kristin (hakr0003@student.umu.se)
Tessan sa…
Hej.
Svar på fråga 1: M Barolo
Svar på fråga 2: en ljusblå färg, gärna ljust himmelsblå.Har tipsat fyra vänner och skickar kopia till dig.
ulla7373@hotmail.com
1)Margot Barolo verksam i stkhlm.
2) nästa kollektion antar jag kommer till hösten? Då skulle det passa med mustiga färger ...mörklila! ;)
Anonym sa…
1. Margot Barolo har formgivit muggen Flora.

2. Solgult :)

Mvh/
Jenny
jenny.oist@netikka.fi
Anonym sa…
1. Margot Barolo har gett formen till denna fina Flora-muggen

2. Jag skulle önska en harmonisk ljus pastell-turkos färg. Älskar verklige turkos i porslin.

mvh
Theresé
therese.s87@hotmail.com
Sara sa…
1: Margot Barolo
2: mossgrönt
min länk: http://inget-tavlingar.blogspot.com/2010/03/283-hoganaskeramik.html
//sara
saralilla(a)hotmail.com
Anonym sa…
1. Margot Barolo
2. Eggeskallfarge

Hilsen Ingeborg
ingeborgroe@gmail.com
Carita sa…
Jag är gärna med. Svaren:
1. M. Barolo
2. Ljuslila.

Mvh, Carita
turkost@gmail.com.
Anonym sa…
Vill väldigt gärna vara med på detta.
1. M. Barolo
2. Skulle vilja se en lavendelfärg, gärna en ljus nyans.
Hoppas på tur!!
Länkar i min blogg: http://evaz.bloggplatsen.se/2010/03/26/2739445-tavling/
DAHLARNA sa…
Hej Henrick!
Jag hoppas att du har sett mitt mail med mitt tävlingssvar!

Nu har jag äntligen kunnat lägga upp ett inlägg om tävlingen:
http://dahlarnastavlingsblogg.blogg.se/2010/march/vinn-limited-edition-hoganas-keramik.html

Nu håller jag tummarna riktigt hårt :-)! Hoppas att du får en riktigt skön helg!
KRAMAR!
evamar sa…
Mmm. Precis min färg!

Är alltså GÄRNA med och har såklart länkat:

http://evamar.blogg.se/2010/march/porslin-28-mars.html

Och så mina svar:

1) Margot Barolo.
2) En turkos skulle jag tycka vore fräscht till de andra färger de har.
Märta sa…
1.Margot Barolo är formgivaren.
2. Jag skulle vilja se turkos som nästa limited edition färg.
Jag länkar också.
care69 sa…
Jag är med!
Svar:
1. Margot Barolo
2. Jag skulle vilja se en mellanorange färg som nästa limited.

Har länkat:
http://care69.blogspot.com/2010/03/28-mars-vinn-nyhet-fran-hoganaskeramik.html
care69 sa…
Jag är med!
Svar:
1. Margot Barolo
2. Jag skulle vilja se en mellanorange färg som nästa limited.

Har länkat:
http://care69.blogspot.com/2010/03/28-mars-vinn-nyhet-fran-hoganaskeramik.html
lenamarb sa…
Svar:

1. Margot Barolo
2. Jag skulle vilja se den i en mörkt lila .

Mvh
Lena B
lenamarb@gmail.com
Didi sa…
Oj, många som vill vinna, jag med! =) Den underbara färgen skulle matcha så fint med syrénbusken som jag fått utanför vårt nya köksfönster =)

Den som designat muggen Flora och nästa färg jag gärna skulle se är den härligt höstiga blå-görna färgen Petrol.

Länkar från min bloog till tävlingen med
Anna Nilsson sa…
1. Margot Barolo
2. Underbaraste hallonrosa!
josefin sa…
Åh, superfin servis!

1. Formgivaren är Margot Barolo.
2. Jag har varit på jakt efter prylar i en snygg orange färg, tänk Hermes-orange :) så det röstar jag för! Riktigt läckert till svart kaffe ;)
favolosa sa…
1. Margot Barolo
2. Uppiggande, soligt ljusgult!
Margot Barolo.
Jag vill se en hallonröd färg
Jag hjar länkat på www.shopaholicans.blogg.se/tavlingar
Jag vill också vara med!

Svaren på frågorna:
1. Margot Barolo
2. Jag skulle vilja se en limited edition i turkos.

Jag länkar i högerspalten på min blogg!
Mvh Anna
Michaela sa…
Svar Margot Barolo
Ljusblå skulle vara fint.

Har länkat här
http://mumandme.blogg.se/2010/march/hoganaskeramik-tom-283.html
Anonym sa…
Jag vill delta!
1. Margot Barolo
2. Jag skulle vilja se en matt mörkbrun färg eller en matt mörklila färg.

Jag har ingen blogg, men jag mailar mina 4 närmaste vänner om denna tävling.

Hälsningar Sandra
(santtu_nyberg@hotmail.com)
mariat sa…
1. Formgiveren av muggen Flora heter Margot Barolo.

2. Jeg vill gjärna se pärlemorsvit som nästa färg på Limited Edition.
eftersom jag älskar rosa och vit tycker jag att det skulle vara snyggt att kombinera dessa två färger.

Håller tummarna nu:-)
Jennica... sa…
Hej,

Svar:
1 - Margot Barolo
2 - En ljust rosa färg skulle jag tycka om!

Jag har länkat från min blogg:
http://jennicasblogg.blogspot.com/2010/03/tavling-hos-henricks-tankegangar.html
Kashaya sa…
Formgivet av M Barolo. Skulle vilja se en rosa.
Anonym sa…
Svaret är:
1. Margot Barolo
2. Jag skulle vilja se en riktigt härlig mörkblå färg nästa gång. Lovely!

Mvh. Kicki
kicki_m1@hotmail.com
Anita sa…
Jag vill gärna vara med!
1 Margot Barolo
2 Vårgrönt

anneng41(at)hotmail.com
Sara L sa…
1. Margot Barolo
2. Rosa eller oranget hade vart läckert!

sosarora_11(at)hotmail(dot)com
E-B sa…
Formgivaren heter M. Barolo.
Nästa färg hoppas jag blir en mild turkos eller gul eller rosa...
Har länkat...
Unknown sa…
Formgivaren är Margot Barolo. En färg jag skulle vilja se är aubergin. Snyggt när det lila nästan drar mot svart.
AnnaK