Iittala nyhet 2010


I år kommer en svensk in och gör spännande fåglar för Iittala, Matti Klenell heter formgivaren.

Alla fåglar från honom bygger på två olika familjersom består utav mamma, pappa, bror, Lillasyster och Bebis . Alla har sitt egen särskilda utseende och sin egen historia att berätta.

Den svart-vita Harakka familjen är en blandning mellan svart, vitt och klarglas, och beror på en rad formar och traditionella verktyg som gör dem möjliga.

 Korpi familjen är mycket färgstark, kombinerade rosa huvuden och näbbar och mörkblå delar i  botten, eller grön, svart, röd och vit, med färg som på ytan i band eller inblåsta in kroppen.




Fåglarna består av 2-3 delar med en "skattgömma", där man kan förvara smycken eller andra hemligheter som man vill lägga undan. Jag som älskar fåglar i alla dess former tycker det här är riktigt kul. 

I fågelfamiljen hittar ni fler familjer än vad jag visar här, så ett tips är att gå in och titta igenom alla, så får ni se vad vackra och roliga dom är. Länk till fåglarna hittar du här.

Kommer ut i utvalda butiker v 12.

Bilder Iittala
Kollage Henrick Eriksson


Kommentarer

Hallå hallå :)
haft en bra dag :)?
tänkte berätta att jag har två tävlingar om två smycken på min blogg länkar : http://voffsen.blogg.se/2010/february/-tavling-fran-lovebeproud.html
http://voffsen.blogg.se/2010/february/-tavling-fran-sessans-design.html
om du inte vill vara med så ber jag om ursäkt för denna kommentar .

ha det bra <3
Underbar små pippifåglar!!! Hoppas se dem riktiga vår-kvittra snart!!!
Nu har du flyt! Du vann Himlas fina linne hos mig! Maila din adress så skall jag se till att de skeppas!